داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

امید نباید هرگز خاموش شود

چهار شمع به آرامی می سوختند، محیط آن قدر ساکت بود که می شد صدای صحبت آنها را شنید.اولین شمع گفت: « من صلح هستم، هیچ کس نمی تواند مرا همیشه روشن نگه دارد. فکر می کنم که به زودی خاموش شوم. هنوز حرف شمع صلح تمام نشده بود که شعله آن کم و بعد خاموش شد. »
شمع دوم گفت: ...

« من ایمان هستم، واقعا انگار کسی به من نیازی ندارد برای همین من دیگر رعبتی ندارم که بیشتر از این روشن بمانم . » حرف شمع ایمان که تمام شد ،نسیم ملایمی وزیدو آن را خاموش کرد.
وقتی نوبت به سومین شمع رسید با اندوه کفت: « من عشق هستم توانایی آن را ندارم که روشن بمانم، چون مردم مرا به کناری انداخته اند و اهمیتم را نمی فهمند، آها حتی فراموش کرده اند که به نزدیکترین کسان خود محبت کنند و عشق بورزند. » پس شمع عشق هم بی درنگ خاموش شد . کودکی وارد اتاق شد و دید که سه شمع دیگر نمی سوزند. او گفت: « شما که می خواستید تا آخرین لحظه روشن بمانید، پس چرا دیگر نمی سوزید؟» چهارمین شمع گفت: « نگران نباشد، تا وقتی من روشن هستم، به کمک هم می توانیم شمع های دیگر را روشن کنیم. من امید هستم. » چشمان کودک درخشید، شمع امید را برداشت و بقیه شمع ها را روشن کرد.
بنابر این شعله امید هرگز نباید خاموش شود. ما باید همیشه امید و ایمان و صلح و عشق را در وجود خود حفظ کنیم

نظرات 13 + ارسال نظر
هستی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ق.ظ

جالب بود. خسته نباشید

مترسک شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ب.ظ http://m-a-t-a-r-s-a-k.blogfa.com

حیف که هیچوقت یاد نمی گیریم
که همیشه امیدوار باشیم...

گل نرگس شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ

عالی بود
داستانهای شما همیشه عالیه
بی معرفتی از ماست که در تشکر کوتاهی می کنیم.

محسن شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:45 ب.ظ

بسیار عالی با تشکر

دانیال شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://webloggheseh.blogfa.com

سلام،داستان عالییییییییی بود. اگر خواستید به وبلاگ من سر بزنید. در ضمن اگر خواستید من رو لینک کنید به من خبر دهید تا شما را لینک کنم

بهزاد پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ

کسی که به کاری که میکنه ایمان نداشته باشد پس امیدی به موفقیتش نباید داشته باشد.
کسی که برای بدست آوردن چیزی به جنگ میرود اگر به صلح فکر کند امیدش را به پیروزی از دست میدهد.
کسی که عاشقی نکشیده باشد امیدی به عشق دیگران نباید داشته باشد.

امین شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ق.ظ

عالی بود من مینویسم با اینکه سواد زیادی ندارم وبه روز مینویسم اگر دوست دارید میشه باهم ارتباط داشته باشیم

سوزان یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ب.ظ

خیلی جالب بود. به داستانک های این سایت علاقه دارم اما به نظرم خوبه تفکیک کنین. این یکی عمیق و آموزنده است و مثلا اون سه ایرانی سه آمریکایی جوکه.
موفق باشین

رها یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ

بله امیدلازمه ی زندگیه

آزاده سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:13 ق.ظ

عالی بود و بسیار لذت بخش. آفرین بر نویسنده ی خلاقش.

امین پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:34 ق.ظ

مرسی واقعا دوست داشتم.موفق تر و ژاینده باشید

فاطمه جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:37 ق.ظ

بسیار زیبا بود !!!همیشه همینه، امید آخرین کلید از دسته کلید زندگیه که میتونه در هارو باز کنه!!!

به شما چه پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 08:32 ب.ظ http://ت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد