داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

جذابیت انسانی

دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت . دندان هایی نامتناسب با گونه هایش ، موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره . روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد ، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند . نقطه مقابل او دختر زیبارو و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت . او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید :
‘میدونی زشت ترین دختر این کلاسی ؟ ‘
یک دفعه کلاس از خنده ترکید …

بعضی ها هم اغراق آمیزتر می خندیدند . اما تازه وارد با نگاهی مملو از مهربانی و عشق در جوابش جمله ای گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ویژه ای در میان همه و از جمله من پیدا کند :
اما بر عکس من ، تو بسیار زیبا و جذاب هستی .
او با همین یک جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او اعتماد کرد و لذا کار به جایی رسید که برای اردوی آخر هفته همه می خواستند با او هم گروه باشند .
او برای هر کسی نام مناسبی انتخاب کرده بود . به یکی می گفت چشم عسلی و به یکی ابرو کمانی و … . به یکی از دبیران ، لقب خوش اخلاق ترین معلم دنیا و به مستخدم مدرسه هم محبوب ترین یاور دانش آموزان را داده بود . آری ویژگی برجسته او در تعریف و تمجید هایش از دیگران بود که واقعاً به حرف هایش ایمان داشت و دقیقاً به جنبه های مثبت فرد اشاره می کرد . مثلاً به من می گفت بزرگترین نویسنده دنیا و به خواهرم می گفت بهترین آشپز دنیا ! و حق هم داشت . آشپزی خواهرم حرف نداشت و من از این تعجب کرده بودم که او توی هفته اول چگونه این را فهمیده بود .

سالها بعد وقتی او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به دیدنش رفتم و بدون توجه به صورت ظاهری اش احساس کردم شدیداً به او علاقه مندم .

پنج سال  پیش وقتی برای خواستگاری اش رفتم ، دلیل علاقه ام را جذابیت سحر آمیزش می دانستم و او با همان سادگی و وقار همیشگی اش گفت :
‘برای دیدن جذابیت یک چیز ، باید قبل از آن جذاب بود ! ‘
در حال حاضر من از او یک دختر سه ساله دارم . دخترم بسیار زیبا ست و همه از زیبایی صورتش در حیرتند .
روزی مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زیبایی دخترمان در چیست ؟
همسرم جواب داد :
من زیبایی چهره دخترم را مدیون خانواده پدری او هستم .
و مادرم روز بعد نیمی از دارایی خانواده را به ما بخشید .

نظرات 13 + ارسال نظر
saeidrad جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:43 ب.ظ http://saeidrad.blogspot.com

عالی بود

moh3en جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ http://www.30tfun.com

salam khobi?ajab webloge bahali dari
be manam sar bezan
rasti age tabadole link mikoni mano ba onvane shahre sargami va download (be farsi) link kon badesh linketo befrest baram
montazeretam
bia forum ham nazar bedeha

عاطفه شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ب.ظ http://SHOOLOOGHPOOLOOGH.BLOGFA.COM

زیبا بود

ناشناس شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

سوسن خانم راه انداختی؟؟
چشم اصلی ابرو کمون!!!!!!!!!!

آشنا شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:46 ب.ظ http://Ashena@yahoo.com

بابا طرف عجب چطر بازی بوده ها

نه غلاااااااام

سحر شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:22 ب.ظ

خیلی جالب و شگفت انگیز بود!

بارقه ای از نور شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ب.ظ

تیغ حلم از تیغ آهن تیزتر
بل ز صد لشکر ظفرانگیزتر

هستی یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ب.ظ

جالب بود. اینجور آدما که فقط نیمه پر لیوان و ببینن خیلی کم پیدا می شه این روزا

مترسک دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ق.ظ http://m-a-t-a-r-s-a-k.blogfa.com

خیلی خیلی زیبا و جالب بود

محمد چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:06 ب.ظ

به نام خدا
بزرگترین خواسته ی انسان های این دوران این است مهم باشند یا مهم شوند و علاقه ی بسیار زیادی به آن عاملیدارند که آنها را مهم قلمداد کند یا آنها را مهم کند وقتیبه کسیمی گوییم چقدر زیباست
ما در واقع او را مهم کرده ایم پس او بهما علاقه مند می شود .
ولی یاد آن دوران بخیر که همه بدنبال این بودند که در نزدخداوندعزیزومهم باشند نه انسان خاکی.......
وسلام.

ثنا پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ب.ظ

تووووووووووووووووووووووووووووووووووپ بود

مهناز یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ب.ظ

سیرت زیبا کی بود مانند صورت زیبا!
من بودم؟
چی گفتم؟

رها شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ب.ظ

خیلی عالی بود
یه جورایی آدمو منقلب میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد