داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

بزرگترین حکمت

روزی سقراط در کنار دریا راه می رفت که نوجوانی نزد او آمد و گفت: «استاد! می شود در یک جمله به من بگویید بزرگترین حکمت چیست » سقراط از نوجوان خواست وارد آب بشود. نوجوان این کار را کرد.
سقراط با حرکتی سریع، سر نوجوان را زیر آب برد و همان جا نگه داشت، طوری که نوجوان شروع به ...

دست و پا زدن کرد. سقراط سر او را مدتی زیر آب نگه داشت و سپس رهایش کرد. نوجوان وحشت زده از آب بیرون آمد و با تمام قدرتش نفس کشید.
و که از کار سقراط عصبانی شده بود، با اعتراض گفت: «استاد! من از شما درباره حکمت سؤال می کنم و شما می خواهید مرا خفه کنید » سقراط دستی به نوازش به سر او کشید و گفت: «فرزندم! حکمت همان نفس عمیقی است که کشیدی تا زنده بمانی. هر وقت معنی آن نفس حیات بخش را فهمیدی، معنی حکمت را هم می فهمی!»

نظرات 8 + ارسال نظر
sepideh یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:06 ب.ظ http://haghighate-shirin.blogfa.com

میشه من از داستاناتون توی وبم استفاده کنم؟

اناهیتا یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ http://presentofgod.blogfa.com

منم هیچ وقت معنی حکمتو نفهمیدم....!!!!!

هستی دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ

خیلی جالب بود. خسته نباشین

رها دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ

منم نفهمیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پرستو شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:12 ب.ظ http://papasto.blogfa

سلام داستان هاتون خیلی خوبه میتونم تو وبم بذارم لطفا به وب من بیان و بگین که اجازه میدید یا نه و نظر هم بدید.
ممنون منتظرم

افسانه دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:00 ب.ظ http://af-shirani.blogfa.com

سلام به دوست عزیز
داستانات خیلی جالبه اما فکر کنم پیرزنه اصفهانی باشه .
درسته؟
امیدوارم همیشه موفق باشی .
خیلی عاااااااااااااااااالی بود .
روز خوبی داشته باشی .و همچنان با داستانهای پربار و با معنی .بااااااااااااااااااای.
راستی میتونم لینکت کنم اگه دوست داشتی بگو با چه اسمی ممنون

میم سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ق.ظ

سلام
قشنگ بود.زیبا بود.

علیرضا نعمتی سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:17 ب.ظ

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد