داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

فرار از زندگی

با تشکر از فراست

روزی شاگردی به استاد خویش گفت:استاد می خواهم یکی از مهمترین خصایص انسان ها را به من بیاموزی؟استاد گفت: واقعا می خواهی آن را فرا گیری؟شاگرد گفت:بله با کمال میل.استاد گفت:پس آماده شو با هم به جایی برویم.شاگرد قبول کرد.استاد شاگرد جوانش را به پارکی که در آّن کودکان مشغول بازی بودند،برد.استاد گفت:....

خوب به مکالمات بین کودکان گوش کن.مکالمات بین کودکان به این صورت بود:
-الان نوبت من است که فرار کنم و تو باید دنبال من بدوی.
-نخیر الان نوبت توست که دنبالم بدوی.
-اصلا چرا من هیچوقت نباید فرار کنم؟
و حرف هایی از این قبیل...

استاد ادامه داد:همانطور که شنیدی تمام این کودکان طالب آن بودند که از دست دیگری فرار کنند.انسان نیز این گونه است.او هیچگاه حاضر نیست با شرایط موجود رو به رو شود و دائم در تلاش است از حقایق و واقعیات زندگی خود فرار کند و هرگز کاری برای بهبود زندگی خود انجام نمی دهد.تو از من خواستی یکی از مهم ترین ویزگی های انسان را برای تو بگویم و من آن را در چند کلام خلاصه میکنم:تلاش برای فرار از زندگی.

نظرات 16 + ارسال نظر
هستی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ب.ظ

اگه اینقدر از زندگی فرار نکنیم همه چی خیلی بهتر می شه
سپاس

یلدا پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

واقها واقعا واقعا....

آناهیتا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.presentofgod.blogfa.com

واقعا این واقعی ترین واقعیت زندگیه!!!!!!!!!!!

عالی بود...

دریا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ

عااااااااااااااااااااااااااااااالی بود ممنون

عاطفه شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:42 ب.ظ

دقیقا کاری که همه انجام میدیم

ساغر یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ق.ظ http://ostadane-bazy.blogfa.com

خیلی قشنگ بود

rezasd یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://rezasd.blogfa.com

یه سلام از ته دل
یه سلام به اون چشمای خوشکل
من رضا هستم .
وبلاگ قشنگی داری . می خواستم که اگه میشه منو با نام (زندگی با عشق زیباست ) تو اون پیوندهای وبلاگ خودت جا بدی .
راستی به وبلاگ من هم سر بزن

mahyar یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ب.ظ

vaqean gahi ma adama unqad az zendegi farar mikonim k zendegi kardan yademun mire

تاتار دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:29 ب.ظ

باید فکرامونو با گیچی ریش ریش کنیم بهتره

ملکوت سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:13 ب.ظ http://neshooni.blogfa.com

سلام ، اول یه سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟ این عکس خودته گوشه وبلاگ آخه خیلی خوشتیپه .
راضی باش من چند تا از پست هاتو کپی کردم .

غلامعلی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:02 ب.ظ

خیلی چرت و پرت بود....... خدایی خیلی بی کاری

پارمیس جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:12 ب.ظ

عالی بود واقعا میگم منم خستم از زندگی کی ازش فرار کنم خدا میدونه

یاس وحشی پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ http://aminkhodaie.blogfa.com

سلام داستاناتون خیلی باحالن همین جور ادامه بدین...
به امید موفقیت
در ضمن با اجازتون منم از داستاناتون تو وبلاگم می ذارم.

شادی یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ب.ظ

غلامعلی خان تو که متوجه عمق مطلب نمیشی چرا بی دلیل نظر میدی؟؟ برو داستانهایی بخون که مناسب سنت باشه برادر!!!! در ضمن داستان بسیار قشنگی بود...واقعا همینطوره.من یکی که همیشه در حال فرار از زندگی بودم...و حالا تازه فهمیدم که خیلی چیزهارو از دست دادم...........

milad دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ق.ظ

خیلی خوب بود من خودم همیشه در حال فرار از زندگی بودم و نمی خواستم براش یه کاری بکنم !ممنون خوب بود

هاشم سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام.دمت گرم آقای مدیر.خوشم میاد انتقاد پذیری ، نظر موافق ، مخالف همه را تایید می کنی.هیچ قضاوتی نمی کنی و بی تفاوت از کنار مسله رد می شی. موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد