داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

داستانک: داستان های کوتاه و آموزنده

برای دریافت دو وعده داستانک(صبح و عصر) در روز به dastanak.com@gmai.com یک ایمیل بزنید.

امید

سه نفر جواب آزمایش هایشان را در دست داشتند . به هر سه ، دکتر گفته بود که بر اساس آزمایشات انجام شده به بیماری های لاعلاجی مبتلا شده اند به صورتی که دیگر امیدی به ادامه زندگی برای آنها وجود ندارد .در آینده ای نزدیک عمرشان به پایان می رسد .آنها داشتند در این باره صحبت می کردند که می خواهند باقیمانده عمرشان را چه کار کنند . 
نفر اول گفت :....
  « من در زندگی ام همیشه مشغول کسب و تجارت بوده ام و حالا که نگاه می کنم حتی یک روز از زندگی ام را به تفریح و استراحت نپرداخته ام . اما حالا که متوجه شده ام بیش از چند روزی از عمرم باقی نمانده می خواهم تمام ثروتم را در این چند روز خرج کامجویی و لذت از دنیا کنم. 
می خواهم جاهایی بروم که یک عمر خیال رفتنش را داشتم . چیزهایی را بپوشم که دلم می خواسته اما نپوشیده ام . کارهایی انجام دهم که به علت مشغله زیاد انجام نداده ام و چیزهایی بخورم که تا به حال نخورده ام .» 

نفر دوم می گوید : « من نیز یک عمر درگیر تجارت بوده ام و از اطرافیانم غافل بوده ام . 
اولین کاری که می کنم اینست که می روم سراغ پدر و مادرم و آنها را به خانه ام می آورم تا این چند روز را در کنار آنها و همراه با همسر و فرزندانم سپری کنم . در این چند روز می خواهم به تمام دوستان و فامیلم سر بزنم و از بودن با آنها لذت ببرم . در این چند روز باقی مانده می خواهم نصف ثروتم را صرف کارهای خیر خواهانه و عام المنفعه بکنم . و نیمی دیگر را برای خانواده ام بگذارم تا پس از مرگ من دچار مشکلات مالی نشوند .» 

نفر سوم با شنیدن سخنان دو نفر اول لحظه ای ساکت ماند و اندیشید و سپس گفت : 
« من مثل شما هنوز نا امید نشده ام و امیدم را از زندگی از دست نداده ام . من می خواهم سالهای سال عمر کنم و از زنده بودنم لذت ببرم اولین کاری که من می خواهم انجام بدهم اینست که دکترم را عوض کنم می خواهم سراغ دکترهای با تجربه تر بروم من می خواهم زنده بمانم و زنده می مانم .
نظرات 17 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 ق.ظ

آفرین شما خیلی سایت خوبی هستید.

زهرا دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://story3.blogfa.com

چقدر خوب آموزنده بله حتی اگر در دقایق آخر عمرمان باشیم نباید امید را کنار بگذاریم ممنون

mahsa شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ق.ظ

khob ama kilisheyi

پریسا شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 ق.ظ

عالی

fateme جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:47 ق.ظ http://shahdokht787.blogfa.com

ایول به این نفر سوم
آدم نباید نامید بشه از زندگی

ترنم باران همیشگی است چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.taranoom1392.blogfa.com

سلام خیلی زیبا بود لینتان کردم به وبلاگ من هم بیایید

به این وبلاکگ هم بیایید یک وبلاگ گروهیه
2nya2rozegolam.blogfa.com

بوسوم دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ق.ظ

خیلی تخمی بود

ادنا چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ http://sagoo.com

واقعا عالی بود
هیچوقت نباید ناامید شد.

ساقی سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ب.ظ

خیلی بی مزه بود اصلا محتوا نداشت

. .. پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:42 ب.ظ

چرت

رمان نویس جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ب.ظ http://eroman.blogfa.com

سلام
از وبلاگ شما خوشم اومد . امید وارم همیشه در زمینه نویسندگی موفق باشید
منم یه دستی تو این کار دارم خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم .

ماریا دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام! ! خیلی perfectبود.به وبلاک من هم سر لزنید.اسممه.......بای دوستان

صادق شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:50 ب.ظ http://www.sabkman.mihanblog.com

با سلام
سایتتون قشنگ بود، مطالبتون متنوع و سبکتون زیبا.
امیدوارم هر مسیری رو که پیش گرفتین، ادامه بدین و موفق بشین. و همچنین امیدوارم که هیچ وقت ناامیدی به سراغتون نیاد.
اگه خواستین یه سری هم به من بزنین؛ خوشحال می شم اگه از نظراتتون بهره مندم کنین. منتظرتونم...

علی یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 ق.ظ

واقعا عالی بود نباید در هیچ لحظه ای امیدت را از دست داد

بل سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:30 ب.ظ

اره افرین

حمیده شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:07 ق.ظ

چه مثبت اندیش کاشکی همه اونایی که من میشناسم انقدر مثبت اندیش باشن

هدیه جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:44 ب.ظ http://asheghekhoda77.blogfa.com

سلام داداش گل...از این پستتون و همچنین پستای دیگه ی وبتونو که خوندم واقعا خوشم اومد....خوشحال میشم تجربه ی وبسازیتونو در اختیارم قرار بدین تا بتونم توی وبم اونطور که شایسته است مطلب پست کنم حتما بهم سر بزنید....حق یاورتون....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد